<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify">&nbsp;</p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="font-size:12.0pt"><span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif">Yunus&rsquo;un G&ouml;nl&uuml; &Ccedil;alab&rsquo;ın Tahtı Programı Devam Ediyor</span></span></span></span></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="font-size:11.5pt"><span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif">Karamanoğlu Mehmetbey &Uuml;niversitesi (KM&Uuml;) Rekt&ouml;rl&uuml;ğ&uuml; tarafından d&uuml;zenlenen Yunus&rsquo;un G&ouml;nl&uuml; &Ccedil;alab&rsquo;ın Tahtı adlı programın bu haftaki konuğu Karamanlı Araştırmacı Yazar Yusuf Yıldırım oldu.</span></span></span></span></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="font-size:11.5pt"><span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif">&Uuml;niversitenin resmi Youtube ve Facebook hesaplarından canlı yayınlanan ve y&ouml;nlendiriciliğini KM&Uuml; Yunus Emre ve T&uuml;rk&ccedil;e Yılı Koordinat&ouml;r&uuml; Muhammet Ali Orak&#39;ın yaptığı programda Karaman ve Yunus Emre&rsquo;ye ilişkin &ccedil;alışmalarıyla tanınan Yazar Yusuf Yıldırım &ldquo;Hayatı ve T&uuml;m Y&ouml;nleriyle Yunus Emre&rdquo;konusu &uuml;zerine s&ouml;yleşide bulundu. </span></span></span></span></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><strong><span style="font-size:11.5pt"><span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif">&ldquo;Yunus Emre ile ilgili en eski kayıt Karaman&rsquo;dadır&rdquo;</span></span></strong></span></span></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="font-size:11.5pt"><span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif">Yunus Emre&rsquo;nin tarih&icirc; kişiliği ve kimliği hakkındaki kargaşanın fırtınalı bir şekilde devam ettiğini belirten Yazar Yıldırım, &ldquo;Yunus Emre&rsquo;yi sahiplenen iller onun bereketinden faydalanıyorlar ve bizim bundan yana bir şik&acirc;yetimiz yok. Yunus Emre &uuml;zerindeki sis perdesinin kaldırılması i&ccedil;in birincil kaynaklardan gidilmelidir. Yunus Emre ile ilgili Hacıbektaş Veli Menkıbesi artık bilim adamlarının g&uuml;ndeminden &ccedil;ıktı. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; Yunus Emre şiirlerinde Hacıbektaş Veli&rsquo;den bahsetmiyor ki Hacıbektaş Veli Vilayetnamesi Yunus Emre&rsquo;nin &ouml;l&uuml;m&uuml;nden &uuml;&ccedil; y&uuml;z yıl sonra derlenmiş ve yazılmış, d&ouml;nemin ikincil kaynağıdır. Yunus Emre ile ilgili bilinen en eski birincil kaynak ise 1474 yılında, yani Fatih Sultan Mehmet zamanında d&uuml;zenlenen vakfiyedir. Osmanlı Anadolu&rsquo;yu aldığı zaman her yeri karıs karış, arazi arazi kaydediyor. Osmanlı arşivleri ve devlet kayıtlarına g&ouml;re Yunus Emre hakkında en eski kayıt Karaman&rsquo;dadır. Vakfiyede Yunus Emre ile ilgili, &lsquo;Larende şehrinde Kiriş&ccedil;i Baba diye meşhur İsmail oğlu Yunus Emre&rsquo;nin zaviyesinin vakfı&rsquo; şeklinde bir başlık yer alır.&rdquo; dedi.</span></span></span></span></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><strong><span style="font-size:11.5pt"><span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif">&ldquo;Yunus Emre s&ouml;zl&uuml; tarih ve yazılı belgelere g&ouml;re Karamanlı&rdquo;</span></span></strong></span></span></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="font-size:11.5pt"><span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif">Yazar Yıldırım konuşmasının devamında şunları s&ouml;yledi: &ldquo;Birincil kaynaklar arasında Yunus Emre divanları da vardır. Bug&uuml;n y&uuml;ze yakın n&uuml;sha bulunmaktadır; bunların kırk tanesi m&uuml;stakil n&uuml;sha, diğerleri de mecmualar i&ccedil;erisindedir. M&uuml;stakil n&uuml;shalar i&ccedil;erisinde en eski n&uuml;sha ise Karaman n&uuml;shasıdır. Yunus Emre&rsquo;nin dedeleri Horasan&#39;dan gelerek Karaman&rsquo;da bir tekke kurmuşlardır. Yunus Emre de I. İbrahim Bey&rsquo;den arazi satın almıştır. Kısaca s&ouml;zl&uuml; tarih ve yazılı belgelere g&ouml;re Yunus Emre Karamanlı ve Hacı İsmail T&uuml;rbesi de bunun a&ccedil;ık bir kanıtıdır.&rdquo; </span></span></span></span></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="font-size:11.5pt"><span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif">Yazar Yıldırım Yunus Emre&rsquo;nin mesleği konusuna da değinerek, &ldquo;Yunus Emre&rsquo;nin mesleği ile ilgili birka&ccedil; şey ge&ccedil;mektedir. Bunlardan birincisi &ccedil;ift&ccedil;i olduğudur. Yunus Emre&rsquo;nin şiirlerinde kullandığı meyve metaforları i&ccedil;erisinde alı&ccedil; bulunmamaktadır. Hacıbektaş Veli Vilayetnamesi&#39;ndeki menkıbede yer alan alı&ccedil; meselesinin Yunus Emre şiirlerine g&ouml;re aslı yoktur ve buradan &ccedil;ift&ccedil;i olmadığı anlaşılmaktadır. Yunus Emre&lsquo;nin m&uuml;ft&uuml;l&uuml;k yaptığı s&ouml;ylenir ama şiirlerinde kendisi m&uuml;ft&uuml;leri eleştirmiştir. Yunus Emre&rsquo;nin kiriş&ccedil;i olduğu ise kayıtlarda ge&ccedil;mektedir. Kiriş&ccedil;ilik uzmanlık gerektiren bir alandır. Yunus&rsquo;un kiriş&ccedil;i olduğunu &uuml;&ccedil; &ouml;nemli bilgi doğrultusunda kabul ediyoruz; birincisi vakıf kayıtlarında Yunus Emre Tekkesi, Kiriş&ccedil;i Tekkesi olarak kabul ediliyor, ikincisi kendisi bir şiirinde kendini kiriş&ccedil;i olarak ilan ediyor ve son olarak da Karaman&rsquo;da Yunus Emre camisinin olduğu yerde kiriş&ccedil;ilikle ilgili at&ouml;lyeler bulunmaktadır.&rdquo; dedi.</span></span></span></span></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><strong><span style="font-size:11.5pt"><span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif">&ldquo;Yunus Emre bir hazine&rdquo;</span></span></strong></span></span></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="font-size:11.5pt"><span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif">Yazar Yıldırım konuşmasının son b&ouml;l&uuml;m&uuml;nde Yunus Emre&rsquo;nin bir hazine olduğu ve Karaman&rsquo;ın her şekilde Yunus Emre&rsquo;yi sahiplenmesi gerektiğine vurgu yaparak programın d&uuml;zenlenmesinde emeği ge&ccedil;enlere teşekk&uuml;r etti.</span></span></span></span></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="font-size:11.5pt"><span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif">Programda KM&Uuml; Rekt&ouml;rl&uuml;ğ&uuml;n&uuml;n himayelerinde kurulan Musiki Topluluğu tarafından da &lsquo;Nuri Cemali Hakkın Visali&rsquo;, &lsquo;Adı G&uuml;zel Kendi G&uuml;zel Muhammed&rsquo;, &lsquo;Derdim &Ccedil;oktur Hangisine Yanayım&rsquo; ve &lsquo;Karaman Kabak T&uuml;rk&uuml;s&uuml;&rsquo; eserleri de icra edildi.</span></span></span></span></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify">&nbsp;</p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm; text-align:justify">&nbsp;</p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">&nbsp;</p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">&nbsp;</p>